Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Προς τις εξαγωγές στρέφονται (επιτέλους) οι ελληνικές επιχειρήσεις



Προς τις εξαγωγές στρέφονται (επιτέλους) οι ελληνικές επιχειρήσεις μετά την καθίζηση της εσωτερικής ζήτησης λόγω της οικονομικής κρίσης και της φορομπηχτικής πολιτικής που έχει ακολουθηθεί μέχρι σήμερα.



Σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) το ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε διεθνείς εκθέσεις έχει αυξηθεί κατά 40% με αποτέλεσμα αρκετοί ενδιαφερόμενοι να μην μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτές, καθώς τα τετραγωνικά των ενοικιαζόμενων εκθεσιακών χώρων δεν επαρκούν !

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πρόσφατης έκθεσης τροφίμων στο Ντουμπάι, όπου στην ελληνική συμμετοχή δόθηκε φέτος εκθεσιακός χώρος 600 τετραγωνικών, όταν η ζήτηση από τις ελληνικές επιχειρήσεις έφτασε τα 1200 τετραγωνικά μέτρα!

Ως αποτέλεσμα, ο ΟΠΕ αναγκάστηκε να βάλει ανώτατο «πλαφόν» 15 τετραγωνικών ανά εκθέτη ώστε να αυξηθεί όσο το δυνατό ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έκθεση. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν περισσότερο από ποτέ στις εκθέσεις, παρότι το κόστος το αναλαμβάνουν οι ίδιες, ενώ παλαιότερα αδιαφορούσαν ακόμη και για διοργανώσεις, στις οποίες μεγάλο μέρος των δαπανών κάλυπτε το κράτος!

Για το 2012 ο ΟΠΕ έχει προγραμματίσει 55 εκθεσιακές δραστηριότητες ουσιαστικά μία ανά 6 ημέρες. ! Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2012 διοργανώθηκαν ήδη 18 εκθεσιακές δραστηριότητες σχεδόν όσες είχαν πραγματοποιηθεί στο σύνολο του 2010. στη διάρκεια του έτους θα πραγματοποιηθούν 14 επιχειρηματικές αποστολές, εκ των οποίων οι τρεις μεγαλύτερες στοχεύουν στο άνοιγμα αγορών, που σήμερα αποτελούν terra incognita για τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για αποστολές προς τη Νότια Αφρική (Ιούνιο), τη Βραζιλία (Νοέμβριο) και την Ινδία (προς το τέλος του έτους).

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν με μόλις 3 εκατ. ευρώ που είναι και ο προϋπολογισμός του ΟΠΕ.

Αλήθεια πόσες περισσότερες εξαγωγές θα είχαμε αν μέρος των χρημάτων που σπαταλούνται κάθε χρόνο σε ανούσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις για την βελτίωση της εικόνας των τοπικών αρχόντων είχαν διοχετευτεί για την υποστήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας ελληνικών επιχειρήσεων.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...