Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα ο κ. Πανέτσος
ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του (ΤΑΙΠΕΔ),
αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια που βαρύνουν το έργο, δεν θα τα αναλάβει ο
παραχωρησιούχος.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία κουφάρι, που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια», τόνισε ο Π.Πανέτσος.
Υποστήριξε δε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης βαριάς συντήρησης της Οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία – που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων – δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο ΣτΕ (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ).
Ωστόσο, υποστήριξε, το Δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ. ευρώ) από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
Πληγή για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι – σύμφωνα με τον Π.Πανέτσο – και η αφαίρεση της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί και του άξονα Ε65, από την Εγνατία Οδό.
«Η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Επιπρόσθετα, θα προκληθεί καθυστέρηση στα έργα, λόγω ανακοπής του ρυθμούς διαχείρισης πλήθους θεμάτων (πχ, απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας κτλ)», ισχυρίστηκε.
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρης Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), και άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν πρέπει να κλείσει κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη, εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης.
Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση.
Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
«Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία κουφάρι, που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια», τόνισε ο Π.Πανέτσος.
Υποστήριξε δε ότι τεχνηέντως διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης βαριάς συντήρησης της Οδού, ώστε ο ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία – που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων – δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.
Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ήδη έχουν γίνει προσφυγές, αφενός στο ΣτΕ (κατά της απόφασης της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων περιουσιακών στοιχείων της Εγνατίας) και αφετέρου στην ΕΕ (για το θέμα των διοδίων). Παράλληλα, επίκεινται νέες, αμέσως μόλις προκηρυχθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός.
Όπως είπε, η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ (με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ).
Ωστόσο, υποστήριξε, το Δημόσιο την οδηγεί, μεταξύ άλλων, σε οικονομικό στραγγαλισμό, αφού οφείλει 550 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ (σχεδόν 250 εκατ. ευρώ) από επείγουσες απαλλοτριώσεις και από την ολοκλήρωση έργων αποκατάστασης φυσικών καταστροφών στις Κυκλάδες.
Πληγή για την εταιρεία, αλλά και ζημιογόνα επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, είναι – σύμφωνα με τον Π.Πανέτσο – και η αφαίρεση της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί και του άξονα Ε65, από την Εγνατία Οδό.
«Η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Επιπρόσθετα, θα προκληθεί καθυστέρηση στα έργα, λόγω ανακοπής του ρυθμούς διαχείρισης πλήθους θεμάτων (πχ, απαλλοτριώσεις, δίκτυα κοινής ωφέλειας κτλ)», ισχυρίστηκε.
Θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο έργων (Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) θα πρέπει να έχει η Εγνατία Οδός, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σε αυτή, μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων από την εταιρεία, όπως σημείωσε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρης Σαββαΐδης.
Επισήμανε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία), αλλά και στα νησιά, όπου, σημειωτέον, έχει την ευθύνη ωρίμανσης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), και άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Την πεποίθηση ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν πρέπει να κλείσει κι ότι ακόμη κι αν αποφασιστεί να παραχωρηθεί ένα κομμάτι της, αυτό θα πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι τού ιδιώτη, εξέφρασε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας, Τάσος Κονακλίδης.
Επανέλαβε την πρόταση του φορέα για το «πέρασμα» του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με τη συμβουλευτική υποστήριξη της Αττικό Μετρό ΑΕ, άποψη που συμμερίσθηκε και η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Ασημίνα Ξηροτύρη.
Από την πλευρά του, ο παρευρισκόμενος εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου, που «τρέχει» την υπόθεση των προσφυγών στο ΣτΕ και την ΕΕ, επισήμανε ότι η προσφυγή για τα διόδια στους κάθετους άξονες εδράζεται στη συγχρηματοδότηση του έργου με κοινοτικά κονδύλια, αφού υπάρχει δέσμευση από πλευράς της Ελλάδας περί μη μεταβολής των θεμελιωδών όρων, με τους οποίους γίνεται η χρηματοδότηση.
Κατά συνέπεια, εφόσον η επιβολή διοδίων προχωρήσει, δεν αποκλείεται να ζητηθούν ακόμη και επιστροφές επιδοτήσεων.
Post a Comment